"Laman Reformasi Anti Kezaliman"
KUBANG PASU - BAYANGAN TERAKHIR MAHATHIR PATAH KANDAR..!!

BUDAK 'tamby' (bermaksud 'budak suruhan') yang diupah oleh Mahathir Mohamad. Kedua-dua baka se kapal Raja Madeliar. Si Kitul yang 'sekor' itu di lantik melalui proses 'senator' itu. Bukan pulak dilantik untuk tugas sebagai S/U Parlimen Kementerian Penerangan; sebaliknya lebih sesuai jadi panglima cilik 'Tamil Tiger'.

Ini berdasarkan kepada hakikat bahawa bukan saja si Kitul Krala cilik itu sudah punya warna yang sama dengan Mahathir yang sama bersuku-sakat keturunan 'mamak-malbari', malah si Kitul barua itu sudah cuba pula menunjukkan 'belang kasau' zuriat 'KERA-La' nya.

Kabarnya, semua akhbar-akbar seluruh Malaysia dia cuba nak kontrol semua. Akhbar luar negara pun dia cuba nak masuk campur. Tapi takkan lah Utusan Meloya boleh melawan tycoon persuratkhabaran dunia macam Rupert Murdoc. Utusan Meloya dan B/Harian NST macam 'kentut semut' saja. Sekarang orang dah tak baca. Orang dah rujuk kepada Laman Reformasi Internet.. Hahahah? !!

Wakil Rakyat UMNO/BN Berpaling Tadah

UMNO dan BNnya sekarang semakin menggelabah. Pemimpin UMNO/BN yang mewakili rakyat secara sah dan diperakukan menerima pilihan rakyat semakin merasa hilang maruah dan harga diri. Sebab utama, 'Bapak Pengkhianat Negara' berkarenah busuk lagi jijik seperti 'Raja Mandeliar'.

Kata orang UMNO sendiri (yang bermesyuarat petang tadi), 'Mahathir dan kuncu-kuncunya dalam MKT sudah nekad. Mahathir memusnahkan keterampilan budi dan daya orang Melayu. Sekaligus dengan itu, rakyat semua kaum yang menjunjung Perlembangan dan kebebasan mengamalkan lunas-lunas demokrasi terbeliak mata melihat gelagatnya. Tahun 2004, tahulah Mahathir dan nasib BNnya '. Akan nampaklah mulut mereka melopong dimasuki langau hijau. Mau bertanya, entah kepada siapa!! Orang Melayu dah tak pedulikan dia semua.

Hari ini, tidak satu pun orang Melayu yang mahu mengakui UMNO Mahathir sebagai parti Melayu. UMNO versi sekarang tidak mampu lagi meneruskan kesinambungan iltizam orang Melayu menuntut kemerdekaan dulu. UMNO sekarang tidak lagi punya kewibawaan macam UMNO Asal. UMNO hari ini sudah ditukar sifat menjadi Parti 'Mamak-Malbari'.

Keadaan yang sedang dilakukan oleh Mahathir Mohamad menyebabkan ramai orang UMNO berpaling tadah. Di Kuban Pasu, 365 orang istiharkan diri keluar parti. Yang tak yakin kepada Mahathir menjangkau lebih 9,200 orang. Angka itu bertambah menjelang 2004.

Kemarahan mereka bermula sejak para petani yang menjual padi kepada BERNAS - asyik kena tipu: kununnya padi mereka basah. Sebenarnya, mereka rasuah. Tiap-tiap se guni padi mereka jual 5kg kepada pengilang swasta Cina. Untung diorang KEBAS!!

Perbincangan 'Perpaduan Melayu' SANDIWARA 'uMMno'

Terdengar khabar angin bertiup kencang dari ruang legar di PWTC iaitu Mahathir mengarahkan Khalil Yakob supaya mendengar nasihat dan kata pemutus oleh seorang 'malbari'. Nama Malbari itu digelar 'tengku' Adnan Mansur berhubung dengan perbincangan 'Perpaduan Melayu' antara UMNO dengan PAS.

Walaupun status Khalil adalah S/U Agung UMNO, tetapi kerana UMNO sudah bertukar sifat menjadi 'uMMno'; maka Khalil mesti merujuk banyak hal kepada 'tengu' Mandeliar 'cilik' yang baru diangkat ke darjah 'bangsawan' Puterajaya oleh tuan si Khalil.

Nah!! Terpinggirlah si 'Melayu Bodo' - anak kelahiran 'putera Gunung Tahan' itu. Mau kesian pun sulit juga kerana punggung sendiri sudah terkait onak berduri. Mau atau tidak - ikut saja arahan..!! (punyalah bangang..!!)

Pemimpin UMNO peringkat Pertengahan sudah lama menduga bahawa maksud Mahathir melantik 'mamak-malbari & paria dalam siri pertambahan 'muka-muka bangsat' yang baru ke dalam Kabinet beliau baru-baru ini adalah bertujuan menduga sejauhmana nekadnya pemimpin Melayu mengasak beliau supaya UNDOR..!

Mahathir sengaja mau mencabar daya dan tengok kekuatan asakan para pemimpin orang Melayu sebagai satu kaum. Mahathir sudah lama mencabar kewibawaan orang Melayu dengan mengagendakan penyingkiran allahyarham Tunku - 'Bapak Kemerdekaan'. Kemudian, beliau berjaya menyingkirkan Tun Hussain Onn - anak seorang penaja UMNO terulung. Dalam kedua-dua kes itu, orang Melayu tetap bersikap bodoh dan membisu! Tolol..!!

Mahathir NEKAD Bencikan Melayu

Ketahuilah bahawa sebenarnya Mahathir sememang benci kepada orang Melayu. Sejak dulu lagi dia telah beragenda untuk menyingkirkan pemimpin berdarah Melayu watan. Antaranya (sekadar menyebut cuma) ialah Tan Sri Ghazali Shafie, Musa Hitam dan Ku Li yang berpotensi memimpin rakyat. Lagi sekali orang 'bodoh sombong'.

Musa Hitam dan Ku Li pula cukup 'tongong'. Kedua-dua mereka macam 'kerbau', asyik nak belawan-lawan sampai lupa bangsa dan matalamat perjuangan nenek moyang kita. Mereka tak sedar bahawa Mahathir macam Raja Mandeliar yang menjadikan mereka 'Patih Karma Wijaya'. Musa sanggup membunuh orang Melayu di Memali. Ku Li sikit-sikit memikirkan dirinya 'berdarah raja' saja.

Kerana bersengkita sesama sendiri, mereka berdua mencari hakim seekor 'beruk' keturunan India Muslim. Akhirnya pisang yang jadi rebutan terlepas menjadi habuan 'beruk' ber'IQ' tinggi itu. Mampuslah?..!!

Pemimpin Melayu UMNO Hidup 'Meminta-minta'

Hari ini, kedua-dua mereka yang berpotensi jaguh Melayu itu menjadi 'biawak lapar' - cukup setakat hidup 'meminta-minta' kasihan belas 'beruk tunggal' pewaris 'Sang Hanuman' itu. Kesemua pemimpin Melayu hari ini mengikut jejak-langkah mereka berdua itu. Mereka sanggup jadi 'pak turut - tukang angguk'. Kalau disuruh Mahathir mencebokkan punggung lepas bernajis di tandas pun mereka tak tolak. JANJI? duit dapat, kontrak dapat, pangkat dapat?. !!

Dalam Hikayat Ramayana, kita akan bertemu dengan watak Sri Rama yang menghawini Sita Dewi yang jelita bak bidadari. Kerana Laksamana yang jujur itu takut dicemburui oleh abangnya - si Seri Rama itu, akhirnya Sita Dewi dilarikan oleh Maharasyi Kala yang berlakun sebagai 'pelanduk puaka'. Akhirnya, Sita Dewi yang jelita diterbangkan lari ke sebuah benua lain. Yang tinggal cuma serpihan kain-kain kesumba merah dari pakaian Sita Dewi. Itulah warna kain WANITA UMNO yang mereka pakai sekarang?!!

Mahathir Beranalogikan 'Drama HINDU'..!

Nah!! Imbasan inilah yang menjadi 'rapikan' Mahathir (Maharasyi Kala). Seri Rama (Musa Hitam) dan Laksamana (Ku Li) tidak semudah itu menyelamatkan Sita Dewi (UMNO) dari perkosaan Maharasyi Kala itu. Sebetulnya, Maharasyi kala ialah ayah kandung (Presiden) kepada Sita Dewi. Sekarang si Maharasyi Kala sudah beragenda untuk memperkosa Puteri UMNO (suku-sakat Mak Cik UMNO) pula..!! Tidakkah Wanita UMNO jadi 'ibu ayam'?

Kerana Maharasyi Kala sudah begitu perkasa dan buas nafsu-nafsinya, kerana kuasa yang ada dalam tangannya adalah pemberian 'Belodok-belodok goblok brensek' yang semakain mencandu menjadi 'keparat bangsat'; maka hari ini sistem beraja dan fungsinya sudah tidak ada makna lagi.

Mungkin Raja-raja Melayu berbangga dengan fungsinya menganugerahkan bintang gelaran Datuk dan Tan Seri kepada rakyat; tetapi jangan kalian tidak tahu bahawa penentuannya adalah atas cadangan dan kelulusan Maharasyi Kala yang melarikan Sita Dewi tadi.

Jadi, tak payahlah sorong-tarik macam kepala penyu bertelur - khusunya dalam kejadian yang menjijikkan rakyat di Kelantan baru-baru ini; Raja yang bermuka hodoh lagi bodoh itu tak sedar rakyat sedang menegakkan takhtanya..!! Inilah sikap dan sifat raja-raja Melayu. Cuma berani kepada bangsa sendiri. Bila kena dengan 'mamak malbari', kecut pucat lesi muka mereka bila ditengking cuma sekali..!! (Rakyat dah mula marah, Tuanku?!!).

Agenda Mahathir Merosakkan 'Perpaduan Melayu'

Hematnya, jika Bintang sebesar 'mata nyamuk' yang ditarik semula oleh 'Bapak Penyu' itu dijadikan masalah, rakyat tahu yang mengarahkannya ialah puak yang terbabit menentukannya; iaitu kelompok Maharasyi Kala.

Ingat, Tuanku! Kehilangan Bintang 'mata nyamuk' itu tidak sama dengan sinaran 'Bulan' penuh yang sedang mengambang pada hari ke-14. Sampai masanya - Tuanku juga yang terkulat-kulat..!!

Mahathir berani membuat sekehendak hatinya kepada orang Melayu kerana pada anggapan beliau orang Melayu terlalu 'bodoh-sombong' berkepala 'batu' dan bermata 'kayu'. Ini dapat dibaca dalam 'Delima Melayu'. Mahathir sudah lama merancang untuk menukar UMNO menjadi 'uMMno' - Malbari punya?..!!

Tetapi agendanya semakin terbuka bila Sanusi Joned bikin pasal 'mengakhiri' riwayat UMNO Asal. Kini, UMNO Asal suah MAMPO - tau tak? Yang ada sekarang ialah United MAMAK-MALBARI Nesynal Oraganization?. Kerana budaya zuriat-zuriat ini adalah mereka yang cenderung berUNION; maka ber'union'lah sesama mereka. Itu sebab, tak menang pilihanraya pun boleh jadi menteri pakai 'senator'..!

Mahukah Orang Melayu 'Tawar-menawar'???

Soalnya: Haruskah orang Melayu 'tawar-menawar' mengenai hak dan masa depan kaum kita, mengkompromikan tanahair dan nasib cucu-cicit sendiri dengan zuriat pendatang haram? Tidakkah itu suatu perbuatan membazir tenaga dan buang masa saja? (Kita perlu tanya kepada pihak yang terbabt..)

Nah!! Mari kita (sebagai orang Melayu) berfikir sama-sama: Jika petani Kubang Pasu sudah sanggup menahan belantan dan semburan air asid - seolah-olah macam main air lumpoq bendang saja, apakah orang yang berseluar licin berseterika gerun dengan keganasan FRU? Mmhhhhhh? campakkan sajalah 'benda' yang dikendong tak pernah tercicir tu. Buat malu saja jadi anak jantan!!

Entahlah..!! Dimana logiknya - tidak seorang pun tau jawabnya. Yang pasti - wajar kita ambil rengan saja. Mungkin PAS sependapat dengan penyokongnya sekarang!! KeADILan sudah membaca kepala hotak Mahathir haram jadah ini..!!

Amin Sapiro
(BEKAS ahli UMNO berkerat Rotan)